Personal: How I kill myself daily..

Tuesday, June 09, 2015

Everyday is a battle. More then year ago I suffered from a depression. Today I feel better, I feel more alive then I did before. Everyday I have to fight the battle to not go back to the dark place. And this is how I kill myself almost daily. 


I am a regular woman in her young twenties. Except most of my friends are already having boyfriends, they work, they travel and me? well I do whatever I feel like doing. I still study, I kinda failed life before. Some things happened that I wish never happened, but those things changed my life completely. So currently I'm still studying and trying to make my dreams come true. 
A week ago an old classmate of me, shared her pregnancy story with me. I felt bad for a while. Because I do not even know if I will ever have children. People are dating for years, and I'm single. I'm not really looking for a boyfriend, because I feel love doesn't work that way. And it seems, I'm always falling for the wrong guy. So that's one reason how I kill myself emotionally. I compare to much to what other people do. It's not because they have the same age as me, that I have to walk the same path. I do know that, but it's hard to believe my own words sometimes.  
A second way is that I care to much about what people think of me. I wanna be the best in everything, because I'm a perfectionist. But at the same time, when people compliment me, I do not wanna look arrogant. So whenever a teacher compliments me, I just smile. I also try to much to make people love me. I always feel like I have to prove something, I just do not know what that is. People told me I look confident, but that's not how I feel at all. I have to understand that some people don't like you, sometimes just because of you, sometimes because they just don't "suit" you. I care to much what people think of me.
When working in groups, I'm the one who cries for days, when something goes wrong. I'm the nodding one, because I do not wanna create a fight. I let people 'walk over me.' I die a little bit inside when people tell me things like "we (me, not included) did our best." Then I start to cry, because I know I worked hard, but I do not stand up for myself. That's once again how I kill myself.  
I am very social but when it comes to meeting people in groups, I'm the most shy person you met. You probably won't be able to tell so. Cause I won't show you how nervous I feel. Inside of me, I'm dying a little bit when people introduce me to their friends. Most of the time, it's gets better, but sometimes I kill myself so much because I wonder whether they would like me or not. I'm also the one who doesn't say no often. I will help everyone, no matter how much time I waste. I have to learn that some people are not worth your time. There are people taking you for granted, those who know you can not say no. But when you ask them, to help you, they say no.
So if you would ask me, something I have to work on, than I will answer you. " I have to stand up for who I am, what I believe in and most of all. I shouldn't waste time on trying to make people love me. If they don't like me for who I am, then they are not worth my time. Right?




You Might Also Like

7 Comments

  1. Ik heb geen kinderen, heb wel wat relaties achter de rug maar heb maar 1 keer 5 jaar samen gewoond en heb nu een latrelatie en heb besloten nooit meer samen te wonen, ik heb geen huis maar ik huur en zal dat wellicht heel mijn leven moeten blijven doen, ik heb mijn rijbewijs gehaald toen ik 37 was maar heb dat eigenlijk nog maar zelden gebruikt, heb geen auto en zal dat nooit hebben en ... ik ben 47 ;)
    Vergelijk jezelf in't vervolg eens met mij, dan zal je merken dat je echt niet zo abnormaal bent ;)

    Ik herken je gevoel wel, heb dat ook vaak ( gehad ). Ik ben ook iemand die zich vaak er niet bij hoor voelen, zich anders voelt. Maar ik heb door de jaren mezelf aangeleerd om bewust te kijken naar alle dingen die ik doe en waar ik tevreden over ben en ben tot de ontdekking gekomen dat dat heel wat is. Niet altijd grote dingen, maar er zijn toch wel elke dag een paar dingen waarvoor ik mezelf een pluim kan geven. De minuten vlak voor ik in slaap val gebruik ik daar wel eens voor : overlopen wat de goede momenten van de dag waren en wat ik zelf goed heb gedaan. Er zijn soms ook slechte dingen gebeurd , maar die krijgen toch wel aandacht want dat kan ik niet tegenhouden. De goede dingen verdienen extra aandacht vind ik zelf ;)

    Oh, en ik heb regelmatig depressies gehad, ben er zelfs ooit een keertje voor opgenomen geweest. Maar ik ben nu - meestal toch - erg gelukkig. Al sluit ik niet uit dat er nog mindere momenten zullen komen in mijn leven.

    ReplyDelete
  2. Aan jezelf werken is niet zo makkelijk, laat staan jezelf graag zien want daar start het allemaal mee zeker? Streven naar perfectie is goed maar niet wanneer je er zelf ten onder aan gaat wat misschien bij jouw wel een beetje zo is? En vergelijk vooral je levensweg nooit met die van een ander, ook al is dat best moeilijk niet te doen... Jij bent jij en moet je eigen weg vinden. Al gedacht aan praten met iemand? Hier heeft dat toch wonderen verricht en me geleerd dat ik niet perfect moet zijn om graag gezien te worden. X

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik heb een therapeut gehad voor een lange periode, maar ik voelde mij daar niet goed bij. Ik leerde dat het echt aan mij ligt en dat ik zelf hier aan moet werken. Ik deel het nu op de blog, omdat ik heb besloten dat mijn blog een persoonlijke weergave mag zijn ;)

      Delete
    2. Hier lag het ook aan mezelf en dan toch weer niet ;-) want nu doe je het weer alles op jezelf nemen, en dat hoeft helemaal niet! maar dat jij er aan moet werken en alleen jij dat kan veranderen dat is wel waar, dat heb ik hier ook met vallen en opstaan geleerd... en ik heb nu wel makkelijk praten maar soms beland ik daar ergens ook nog eens in mijn oude gewoontes! maar weet dat je niet alleen bent x

      Delete
  3. this all describes me so perfectly. I'm working so hard to recover from my depression, and not let it come back. It's really nice to hear someone else understands what I am feeling. I hope you find the same peace of mind I hope for myself.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dear, please remember, that we survivors of a depression are strong. if you ever need a talk: themindofanexchange AThotmailDOTcom, feel free to write me :)

      Delete
  4. Ik herken mezelf meer in jou dan in al die andere mensen, al ben ik dan een man en een stuk ouder. Spiegel je niet aan anderen en wees trots op wie je bent :-) Misschien faken die anderen maar wat en ben jij tenminste eerlijk met jezelf. Je bent nog jong, een mooie vrouw en er ligt nog een gans leven voor je. Geniet ervan x

    ReplyDelete

Reacties zijn gemodereerd. Maar maken mij ontzettend blij ;)