Groeten vanuit Amsterdam

Thursday, January 14, 2016

Wow, mijn eerste dag weg van huis. Het voelt nog steeds alsof ik vanavond gewoon onder mijn dekens ga kruipen, wegdromen over verre reizen en van die andere bizarre dromen. Morgen is het zo ver, dan vlieg ik over de oceaan naar het verre (of toch zo iets) Boston. Ben ik er klaar voor? Nee, ik ben een zenuwachtig kind dat niet weet waaraan ze begint, maar waarschijnlijk zoals iedereen non-stop zegt wordt dit de ervaring van mijn leven.

 

Vandaag bracht ik de dag door in Amsterdam. De stad waar die vreselijke enge beesten naar uw hoofd vliegen. Ja ik ben echt bang van duiven. Vroeg in de ochtend vertrok ik richting Amsterdam. Het moeilijkste afscheid van de voorbije dagen was zonder twijfel van Mien The Queen, Koning Simba & Prins Milo. Mensen kan je skypen, mailen en al de rest maar een huisdier, tja dat ligt wat lastiger. Met 30 minuten vertraging kwamen we aan in het hotel. Dat mijn karma niet echt goed zit bleek al weer in de laatste uren. De lader van mijn laptop overleed een paar uur voor mijn vertrek naar Amsterdam (1 minuut stilte aub). Intussen heb ik een nieuwe lader aangekocht en ben ik ook weer wat geld armer. Boohoooo :( 

In Amsterdam was het nat. Natte sneeuw en te veel regen naar mijn goesting vielen uit de lucht. Toch slenterde we gezellig door de straten. We brachten een bezoek aan het Anna Frank museum, zochten de I Amsterdam (Wat voor een slechte toerist zou ik anders zijn?) Ik besloot dat ik geen echte Amsterdammer wou worden en sloeg de Coffee shops dus maar over. Onderweg kwam ik een straat tegen. Niet zomaar een straat. 'De Kromme Elleboogstraat.' Als dat geen toeval is.
Als je moet kiezen tussen al die letters kies je toch voor de eerste letter van je naam zeker? De rest knip je gewoon van uwe foto af. Narcisme op en top! 

En het eerste ongeluk van mijn avontuur is ook een feit. Hoe stom en lomp ne mens kan zijn, daar kan ik u op antwoorden. Ik sneed mijn duim open aan een freaking scherp pizza mes. Maar amaai, mijn vinger is een dramaqueen, ahzo bloeden voor zo een mini sneetje. 

De eerste update zit er op, nog geen Amerikaanse want daar ben ik pas morgenavond. Maar vandaag de groetjes van uit Amsterdam. Nu een warme douche, theeke pakken, vliegtuig inchecken en slapen. Tot de volgende! 




You Might Also Like

2 Comments

  1. I'd love to visit Amsterdam, and will one day! Looks like you had a great time. Lovely photos to share!

    - Harlynn
    mindyourmadness.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Spanneeeeeeend!
    Ik vind je tripje naar Amsterdam ook al leuk, al had je helaas wel pech :( wat vervelend! Dat komt vast wel weer goed als je naar Boston gaat! Leuk, ik ben echt benieuwd naar je blogberichtjes erover. En waarschijnlijk ben je al in Boston nou, leuk!
    Liefs

    ReplyDelete

Reacties zijn gemodereerd. Maar maken mij ontzettend blij ;)