Oeps, lijstje-meisje vergat haar 2015-lijstje

Tuesday, January 05, 2016



Een nieuw jaar? Dat betekent dat we nog eens terugblikken op het oude jaar. (Ik ben eindelijk uit de gips, vandaar de vertraging.) Dit jaar hield ik mij niet echt bezig met mijn lijstje, ik kan zelf zeggen dat ik het totaal vergeten was. Geen ramp! Wat we dit jaar niet hebben gedaan, doen we dan maar noste* jaar hé.

1. Lees 24 nieuwe boeken
Met trots kan ik zeggen dat ik dit gehaald heb. Ik las er zelf 36 dit jaar. Vorig jaar haalde ik amper 23 boeken, dus de boekenworm in mij is dit jaar wel bijzonder fier op zichzelf.


2. Kijk 24 nieuwe films
 Ik ga er vanuit dat ik dit wel bereikt hebt. Mijn absolute topper was Black, een Vlaams meesterwerk over de bendes in Brussel. Stiekem wou ik ook de Hunger Games zien, maar de centjes waren even op. Ik keek recent wel nog We are your friends. Ook een aanrader.

3. Ga op date en vind jezelf een vriend.
Ach, ik ben op date geweest. De eerste was echt veel te gentleman naar mijn goesting. 'Euh hallo, Ik kan nog net zelf een deur open doen.' De tweede klikte goed, maar die had na een week of twee ineens een relatie. Oeps! En de derde, goh ja.. Dat was eigenlijk geen date waar ik iets van verwachte, maar mijn date zelf blijkbaar wel. Hij liet mij deze week weten dat er geen klik was. Hebben we dat tegenwoordig nodig voor vriendschap? Dus geen lief, maar hebben we dat nodig om gelukkig te zijn?

4. Reis naar nieuwe bestemmingen. 
Ja! Ik ging naar Rome en ontdekte de schoonheid van de stad. Helaas ontdekte ik ook minder leuke kanten, maar dat nemen we er met plezier bij. Ik bezocht ook (opnieuw weliswaar) Londen en Berlijn.


5. Leer 24 nieuwe yoga-poses
Ha! Ik ben precies nog al overtuigend aan het begin van het jaar. 24 nieuwe - tenzij je al die kleine super simpele houdingen - mee rekent hebt ik niet bereikt. Maar ik was wel bijna elke week met Yoga bezig. Stiekem doe ik het zelf in het station. 'Even de beentjes streken!'


6. Doe vrijwilligerswerk en help anderen 
Het zit in de kleine dingen zeggen ze vaak. Ik heb heel wat mensen geholpen die sukkelde op de trein, bus, tram of andere vervoersmiddelen. Ik hielp klanten in de Colruyt met inladen, of met iets te vinden. En natuurlijk deed ik ook dit jaar weer aan nachtoppas bij oude mensen. Dus met trots kan ik deze aanduiden als volbracht.

7. Leer een nieuwe taal
Ik brabbel tegenwoordig woorden uit verschillende talen. Kan ik dan zeggen dat ik gewoon een nieuwe taal heb uitgevonden? Nee helaas, geen nieuwe taal geleerd.

8. Hou een photoshoot en wees blij met het resultaat.
En ook dit heb ik weer niet gedaan. Hoe veel jaar staat dat nu al op mijn lijstje? Ik ben gewoon geen fotogeniek persoon denk ik dan.

9. Skype met 20 mensen die je nooit eerder hebt ontmoet.
Ik heb één skype gesprek gehad en dat viel ontzettend tegen. Die persoon ratelde maar door over haar eigen leven, en gaf mij geen seconde de tijd om iets te vragen of te zeggen. Twintig minuten later eindigde ik het gesprek. Ik was meteen de moed kwijt om nog vreemde mensen te skypen.

10. Ga kamperen
Waar? Telt mijn bed ook? Ja, dat heb ik dus ook niet gedaan he. Ik wou echt dit jaar nog eens in een tent slapen, maar bij gebrek aan tent en vrienden die mee wouden kamperen, is dit er dus ook niet van gekomen. Helaas pindakaas.

11. Schrijf verrassing brieven voor mensen.

Ik duid het aan als volbracht omdat ik daar aan begonnen ben, maar door plots in het gips te zitten voor het einde van het jaar, is de opdracht een beetje voor 2016.

12. Ga offline voor 4 weken (4x 1 week)
Van 12-18 januari sloot ik mijzelf een week lang af van sociale media. Het ging beter dan verwacht, maar toch had ik afkickverschijnselen. En ik heb volgens mij geen seconde gedacht om nog een tweede week offline te gaan. Niet gehaald dus!

13. Schrijf meer
Ik haalde mijn schrijfkunsten van onder het stof en begon op een andere blog opnieuw te schrijven. Al mijn hersenkronkels en zelfs een beetje echte verhalen kwamen uit mijn vingers gevloeid. Ik ben blij dat ik terug kan schrijven, ondanks dat het zo lang stil gelegen heeft.


14. Maak een jaar overzicht met filmpjes
Ha! Daar begin je best mee aan het begin van het jaar denk ik dan? Ja, niet gebeurd dus.

15. Verleg je grenzen.
Een makkelijke om te halen. Ik verleg graag mijn grenzen, en dat deed ik in 2015 door te beslissen om vijf maand naar de Verenigde Staten te gaan wonen. Gek he?


*Mijn dialect om te zeggen volgend jaar.

You Might Also Like

3 Comments

  1. Ah Melissa, wat een tof lijstje had je zeg. Ik vind het echt heel knap hoeveel je hebt bereikt! 36 boeken gelezen, wauw! Super leuk! Ik heb wederom de Goodreads challenge niet gehaald.. haha. Super slecht.
    Liefs!

    ReplyDelete
  2. En nu ben ik zo benieuwd naar het vervolg van "De terugkeer van de rode wangen"!

    Zo'n tof lijstje en echt leuk geschreven!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Misschien moet ik maar eens overwegen omdat hier te posten? ;)

      Delete

Reacties zijn gemodereerd. Maar maken mij ontzettend blij ;)