Dekentjes en warme chocolademelk

Saturday, February 13, 2016

Hallowa! 

Een maand ben ik al in de Verenigde Staten, de tijd vliegt hier echt voorbij. Vorig weekend beleefde ik mijn eerste echte Amerikaanse ervaring. De Superbowl.Normaal ging ik de avond ervoor naar een feestje, maar mijn prikkelbare darm besloot om even heel lastig te gaan doen. De wedstrijd zelf was vreselijk saai. En Carolina verloor dan ook nog eens. De reclame blokken waren echt gieren en de halfshow was zo vreselijk slecht van muziek dat het grappig werd. Ik spendeerde de avond met mijn radio vrienden in een gezellig klein café. 

Omdat het café nog een half uur van hier is en mijn ouders geen zin hadden om mij te komen halen, bleef ik bij een nieuw gezin slapen. Die mensen waren super lief, helaas overleed die vrouw haar vader dat weekend dus ik voelde mij wel wat ongemakkelijk. Maar Jessy (hun hond) en ik werden heel goede vrienden. Zo goed dat ik beloofde om regelmatig langs te gaan om die schat te knuffelen. 

Elke ochtend start ik om 8 uur mijn stage, dus ook week twee. Helaas bleken ze te vergeten dat ik kwam en zat ik dus een half uur voor een gesloten door. Dan maar kamperen aan de deur. Het is nooit fijn om te moeten toe geven dat niet alles perfect gaat. Het liefst van al stuur ik enkel positieve berichten de wereld in, maar dat is nu eenmaal niet hoe mijn leven werkt. :) De eerste week van mijn stage was super spannend en ik had echt super hoge verwachtingen. Maar in de tweede week bleken die verwachtingen misschien iets te hoog te liggen. Ik krijg amper taken op mijn stage, ze weten precies niet wat doen met mij en ik leer daar momenteel niets bij. Ik zit de helft van de tijd met mijn vingers te draaien. Ik ben één keer on air geweest, en de rest van de uren moest ik mijzelf maar zien bezig te houden. Als ik daar over zeg krijg ik van die antwoorden waarmee ze mij terug naar mijn stoel duwen. Maar zoals iedereen mij kent ben ik geen opgever en dus gaan we dat negatieve proberen te draaien naar het positieve.  Ik ga maandag een gesprek aan met mijn mentor aan en ik heb een organisatie die er voor mij is, dus als het zo blijft is er wel een oplossing mogelijk.
Woensdag ging ik naar goede katholieke gewoonte (Ik word hier echt gebrainwasht haha!) naar de kerk om een kruis te ontvangen. Ik dacht altijd dat dat symbolisch was dus ik schoot bijna in de slappe lach toen ik ontdekte dat iedereen in de mis een zwart kruis op zijn voorhoofd had. Ik doe het uit respect voor mijn ouders en omdat het een deel is van mijn ervaring hier in de VS. De foto rechts is van een verrassingsfeest waarvoor ik was uitgenodigd. Ik zong Happy Birthday en at taart voor iemand die ik niet eens ken, maar ik leerde wel wat meer mensen kennen.

 De sneeuw verdween en dan plots was er een sneeuwstorm. De temperatuur zakte plots weer tot -27°c en op één namiddag tijd viel er ongeveer 15cm sneeuw. Helaas betekent dat ook dat alle activiteiten hier afgelast zijn voor het weekend omdat die temperatuur en de sneeuw gevaarlijk zijn. Maar saai is mijn weekend niet. Overdag plan ik mijn reisjes en vanavond kijken we naar Lord of the Rings (ik vul hier gaten in mijn cultuur op), morgen is het kerktijd en komen er twee vriendinnen op de thee. (We brengen Engeland even over de zee) En Volgend weekend trek ik naar Montreal

Om af te sluiten een lijstje met (logische, stomme en rare) dingen die ik mis: 

° Die leuke avonden met mijn vrienden, feestjes en lekker bier drinken.
Ja ik mis jullie stiekem wel een beetje. Ik mis het gaan dansen met de vriendjes en ik heb net besloten dat wanneer ik terug ben we nog meer mooie momenten gaan beleven. Pizza en wijn feestjes! 

° In de zetel naar familie kijken met de familie.
Ja ik geef het toe, ik kijk familie! Soms kijk ik mee met ons Papa en A. Ik mis dat hier toch wel een beetje. Ik mis goede programma's op tv. Hier kijken ze nog naar het rad van fortuin haha. Ik mis de tetters met ons meme over familie en nu kan ik echt totaal niet meer volgen nondeju.

°Mijn dierentuin
Ik mis Koning Simba, Prins Milo en Mien the Queen. Ik mis het knuffelen met mijn beestjes.

°De hilarische momenten met ons moeder en zus.
Elke keer ik skype met Mama en Anthea lig ik echt plat van het lachen. Die twee zijn zo een komisch duo. Ik mis het om een deel van die belachelijke momenten te zijn.

° Werken in de Colruyt
Ik krijg er zelf afkickverschijnselen van. Ik mis mijn toffe Colruyt mensjes, die schattige bomma's, die mijn haar zo prachtig vinden en ik mis gewoon mijn routine.

° Frietjes!

° Het niet elektrisch zijn.
Ik mis het feit dat ik niet heel de tijd onder volt sta. Door de koude ben ik letterlijk een energie veld. Als wat ik aan raak geeft mij stroom, zelfs mijn eigen haar.

Ik denk dat de voornaamste vreemde dingen zijn die ik momenteel mis. Tot volgende week! <3

You Might Also Like

0 Comments

Reacties zijn gemodereerd. Maar maken mij ontzettend blij ;)