On the road: NYC

Sunday, May 08, 2016





Woensdag 4 mei vertrok ik in Ogdensburg. Zenuwachtig en geduldig wachtte ik op de luchthaven. Ik was vooral zenuwachtig over de hoeveelheid bagage die ik met mij mee sleep na vier maand. Ik vloog opnieuw met Cape air. Je weet wel dat vliegtuigje met negen mensen in. Na een uur vliegen kwam ik toe in Albany. Hier moest ik overstappen op de bus, alleen ging dat niet zo vlot als gepland. Lief vroeg ik aan de vrouw aan de informatiebalie waar ik de bus moest nemen. "Blijf doorgaan tot aan de laatste deur. Daar zie je een bord met Trailways." Gelogen had ze niet hoor, alleen was ze mij vergeten melden dat de bus niet meer hier komt, maar in een bus station in Albany. Terwijl ik wacht zegt een man: "Sta jij daar even mooi te wezen!" Ik glimlach naar de vreemde man en na een uur wachten keer  keer ik terug naar de info balie waar we een welles-nietes discussie hielden. Ik had mijn bus gemist en de volgende ging in een half uur al uit. Dan maar nood gedwongen een taxi moeten nemen naar de bushalte, waar ik de bus gehaald heb. Oh en de taxi chauffeur werd een beetje eng op het einde. Hij liet mij niet uitstappen vooral hij mij meedeelde dat hij met mij wel eens gans de stad wou doorrijden. Lief glimlachen Melissa en uitstappen... Vijf uur later stond ik in dan eindelijk in de grote stad. Heb je die video gezien waar Clinton probeert de metro te nemen? Wel dat deed ik dus ook. Het ticket in dat ding steken, in volle vaart tegen de bescherming (Ik heb momenteel geen idee hoe je zo iets noemt) aan rennen, opnieuw proberen, dit keer met succes. Ja lap, nu staat mijn valies nog aan de andere kant. Die dingen zijn dus niet gemaakt voor valiezen. Maar gelukkig was er een slimme jongeman die doorhad dat mijn valies onder dat ding past. De volgende ochtend trok ik de stad in. Marilee en Carly (de meisjes waar ik bij bleef slapen) moesten helaas werken dus het was een loner tocht. Ik wandelde van aan het appartement, dat gelegen was in Brooklyn, naar de Brooklyn Brigde. Ik had de wandeling maar een klein beetje onderschat. Na een uur mocht ik eindelijk de brug betreden. Stiekem was ik ook wat teleurgesteld want ik vind persoonlijk de Manhattan brug veel mooier dan de Brooklyn Brug.



Na de brug trok ik richting de memorial, waar ik meteen ook gefrustreerd geraakte. Ik begrijp dat je foto's wil nemen, maar selfies waar je breed op glimlacht? Komaan mensen, het is een herinnering aan duizend mensen die stierven. Je gaat toch ook niet staan glimlachen in een concentratiekamp. Ik kreeg hier de koude rillingen aan de gedachte dat hier vroeger twee torens stonden. En op de achtergrond zie je intussen de nieuwe toren staan. Een vreemd gevoel...

Eén van mijn andere hoogtepunten was zonder twijfel het nemen van de ferry. Ik zwaaide naar het vrijheidsbeeld, maar ik ben niet echt zeker of ze nu terug wuifde of niet. Ik bedoel ze had haar arm in de lucht, maar ze leek nog al druk bezig. 

Zoals alle toeristen ging ik ook naar Times Square natuurlijk.

 En een vriendin van mijn gastzus nam mij in de avond mee naar een toneelstuk genaamd A Better place. Ik ging naar een (klein) theater tussen al die broadways haha.

Brooklyn staat bekend om zijn muurschilderingen en ook om het feit dat ze daar amper Engels spreken. Ik at New Yorkse pizza, en ja die smaakt echt veel beter dan bij ons. Maar om die pizza te bestellen, moest ik gebarentaal gebruiken. En natuurlijk als ik met mijn pizza doos weer naar huis wil wandelen begint het te gieten, maar dat maakte de pizza er niet minder lekker op.


Dag twee was ik in de hemel want ik vond een chocoladewinkel. Yum, Yum...


En ik ging naar de kerk, maar geen paniek, dit keer ging ik gewoon voor de prachtige kerk, niet meer voor de mis. Al moet ik bekennen dat het vreemd is om niet meer te bidden voor het eten. 
Ik bracht een ook nog bezoek aan het bekende park en kwam ook terecht in Grand Central Station. Na twee prachtige dagen door de stad te slenteren heb ik blaren zo groot als mijn dikke teen, maar ik heb genoten van elke seconde. Ik beklom dan misschien geen Empire state building, maar een goedkoop New York is ook schoon. 



Nu op naar Los Angeles! See you soon! 

Melissa

Ps: vergeef me mijn gebrekkig Nederlands, na maanden Engels te praten spreek ik het echt met haar op.



You Might Also Like

1 Comments

  1. Wat een pracht avontuur! Veel plezier nog!
    Groetjes,
    Liza

    ReplyDelete

Reacties zijn gemodereerd. Maar maken mij ontzettend blij ;)