Juni's leest-lijstje

Sunday, June 26, 2016

Als je mij een beetje in het echte leven kent, dan weet je zonder twijfel dat ik een echte boekenworm ben. Ik heb geen favoriete genre en lees dan ook non-stop. Daarom deel ik vanaf nu mijn laatst gelezen boeken op mijn blog en vertel ik zonder schaamte wat ik er van vond. De laatste tijd ging ik voor luchtige boeken omdat ik gewoon na Amerika even terug in mijn leesritme moest komen. Stiekem vind ik boeken voor jongeren ook gewoon tof. Voor al mijn boeken volg je mij best op goodreads.


Vroeger als kind had ik de film van Disney al wel eens gezien, toch kon het boek mij niet honderd procent overtuigen. Ik vond Mary Poppins in het boek nog al overkomen als een zeer gemeen persoon en ik miste de magie van in de film. Had ik de film pas na het boek gezien was ik misschien iets meer verkocht geraakt aan het boek.
Ik had er lage verwachtingen bij, maar het heeft mij aangenaam verrast. Ik koos het boek aan de hand van de titel omdat ik zelf ook altijd brieven schrijf naar mensen, zonder ze effectief af te geven. Ik vond dat het boek misschien iets meer drama mocht bevatten om het effect van zo iets duidelijk te maken. Als uitkomt wie de brieven verstuurd heeft, geeft Lara Jean amper een kick. Toch de moeite waard om te lezen. 

Ik las eerder de reeks van de selectie die mij heel goed beviel. Helaas vind ik deze twee boeken nog overbodig. Het verhaal is gewoon helemaal hetzelfde als de selectie, alleen nu uit het oogpunt van de prins en de lijfwacht. Ik las ook de koningin en de favoriet, maar ook deze konden mij niet bekoren. De selectie zal ik blijven aanraden, maar al de rest is gewoon te veel. 

De After reeks is één van de reeksen waar ik een haat-liefde verhouding met heb. Na zoveel recensies te lezen besloot ik er aan te beginnen. 5 of 5 starsDe boeken bevatten genoeg drama om er voor te zorgen dat je blijft lezen, alleen is het aantrekken en wegduwen van beide karakters een beetje irritant met momenten. Ik ben vooral fan van after door dat de schrijfster totaal geen dingen schuwt. De seks wordt in geuren en kleuren beschreven, wat misschien soms wat te is, maar ook wel boeiend blijft om het te lezen. Je ervaart de verlegenheid van het karakter. Ik heb nog één boek te gaan dus ik ben benieuwd naar het laatste in de reeks. Oh, het schijnt ook dat het gebaseerd zou zijn op One Direction, maar daar merk ik dus niets van. 

To-read

-- Lord of the rings is een klassieker die ik al zo lang wil lezen, nu heb ik hem eindelijk op mijn lees-lijstje gezet. Alleen ben ik aan het nadenken om hem toch in het Engels te lezen.

--Als tweede leende ik Frans voor dummies. Tja, ik moet mijn talen toch wat bijschaven en ik ben nu eenmaal een dummy.

--Ondanks dat ik geen fan was van al haar boeken waag ik mij nog eens aan Kiera Cass. Dit keer lees ik de Kroon, het vervolg in de reeks waarbij haar dochter een selectie houdt.

-- Ook Ish Ait Hamou krijgt een eerlijke kans. Met zowel slechte als goede reviews waag ik mij aan Hard Hart. Een verhaal dat zich gedeeltelijk afspeelt in de Verenigde Staten. Je weet wel, dat land dat ik zo hard aan het missen ben nu.

-- Sophie Kinsella is sowieso één van mijn favoriete schrijfsters. Haar boeken zijn grappig en speels en ik herken mijzelf te vaak in haar karakters. Dit keer waag ik mij aan Ik krijg je wel & Mag ik je nummer even?

-- Als laatste (en tot nu toe enige Engelstalige) boek staat Oystercatchers op het lijstje, geschreven door Susan Fletcher. Elke bibliotheek bezoek kies ik een random boek uit het Engelse aanbod. Dus we zullen wel zien wat dit geeft.


Wat lees jij en wat moet ik zeker gelezen hebben?

You Might Also Like

0 Comments

Reacties zijn gemodereerd. Maar maken mij ontzettend blij ;)