Demonen

Sunday, January 15, 2017

Af en toe schrijf ik mijn gedachten op (digitaal) papier. Vanaf nu deel ik deze schrijfsels en hersenkronkels ook met jullie.



Ik - jij- hij of zij
Iedereen van ons heeft een demon in zich.
De één weet niet eens van zijn bestaan.
Terwijl een ander elke ochtend en avond,
een gevecht voor om de zwarte kant in zichzelf te verslaan.

Eens zij de weg vonden naar je hart
zijn zij de motor van je dagelijkse bestaan.
Ze controleren wat je zegt
of wat je denkt.
Ze verduisteren je hart en verstand
tot je hoop en kracht verliest
en niet meer tegen de wereld ben bestand.
Ze halen het slechtste in je naar boven
tot je jezelf wil vermoorden
en ze versterken enkel en alleen je zorgen.

Demonen zijn geen keuzes.
Niemand wil immers de ongelukkige zijn.
of omgaan met een helse pijn.
Ze zijn parasieten die zich voeden op de kracht
en de zwaktes van hun slachtoffers.
geteisterd door een verleden of
met knikkende benen in het heden.

Enkel oprechte liefde kan hen verslaan.
en zo de vloek verbreken
Om het aangetaste slachtoffer
opnieuw de kracht van liefde en hoop te laten beleven.
Het zwart met nieuwe kleuren uit het hart weg te nemen
zodat ook de persoon met nieuwe krachten het pad van het leven kan hernemen.













You Might Also Like

0 Comments

Reacties zijn gemodereerd. Maar maken mij ontzettend blij ;)