Zwaai 2016

Thursday, January 05, 2017



Eerst en vooral wil ik iedereen die dit leest een gelukkig nieuw jaar wensen. Ik ga je geen goede gezond of een lief toewensen, want ik hoop dat jij gewoon bereikt wat je bereiken wil. Voila, de verplichte wensen zitten er op, tijd om terug te blikken op 2016. Elk jaar schrijf ik samen met mijn vriendengroep onze voornemens op voor het nieuwe jaar. Vorig jaar moest ik met links schrijven, doordat mijn rechterhand tijdelijk buiten gebruik was. Een beetje onnodig om te zeggen dat mijn lijstje nog al onleesbaar was geworden.

1. Zo weinig mogelijk bezeren.
Ik vrees dat ik dit elk jaar op mijn lijst mag zetten en dat ik er nooit in zal slagen. Ik ben lomp geboren en breek af en toe eens een lichaamsdeel of ik eindig met blauwe plekken die niemand verklaren kan.

2. 40 boeken lezen. 
Nooit verwacht dat ik het zou halen, maar op het einde heb ik een spurtje gedaan en eindige ik toch nog op een totaal van 45 boeken. Ik moet toegeven dat er wel een paar dunne boekjes tussen zitten, maar gelezen is gelezen hé? ;)



3. Bezoek the Harry Potter Wizarding World
Vanaf het moment dat ik mijn reis begon te boeken na mijn stage wist ik gewoon dat deze stop er op zou staan. Ik heb mijn beste vriendin letterlijk mee moeten slepen maar we zijn er wel geweest. (Ja, ik was verdikt in Amerika dus vetklompjes zijn gratis inbegrepen.) 
 


4. Meer buiten komen.
Ik heb echt mijn best gedaan om elke dag minstens vijf minuten een luchtje te scheppen. In het ijskoude (-25°c) Amerika was het soms wel moeilijk om motivatie te vinden, maar het is mij toch gelukt om bijzonder weinig dagen gewoon binnen te spenderen.

5. Leer (opnieuw) kunstschaatsen 
Het ijskoude Amerika was meteen ook de plek om opnieuw het ijs te betreden. Allonah (kunstschaatser) hielp mij om bepaalde kunstjes weer te beheersen en ik blijf nu altijd oefenen. Ik wenste alleen dat ze een schaatsbaan dichter bij huis zouden aanleggen zodat ik heel de winter kon gaan schaatsen.


6. Gezonder eten 
Ik vink dit zonder schuldgevoel af. Oké, ik moet bekennen dat ik in Amerika misschien iets te veel desserts heb gegeten, maar buiten dat at ik gezond. We kunnen moeilijk elke dag wortelen en sla eten, ik ben uiteindelijk geen konijn.

7. Werk zoeken
Tijdelijk is ook werk zeggen we dan. Ik doe momenteel van kaartjes en bonnetjes met de grootste glimlach die ik vinden kan. Ja, ik ben trots om een Colruyt meisje te zijn en ik vind dat alles behalve minderwaardig.

8. Vier nieuwe bestemmingen bezoeken
Sowieso in de Verenigde Staten alleen bezocht ik meerdere nieuwe plaatsen. En natuurlijk het prachtige maar ijskoude Canada heb ik ook bezocht. Ik vink dit af doordat ik minstens vier nieuwe staten bezocht heb samen met Missy. 





9. Meer zelfvertrouwen hebben.
Haha, dit is best een grappige. Aan het begin van het jaar was ik een stuk zelfzekerder. Helaas halverwege het jaar nam een jongen (ja, ik laat mij zo makkelijk doen.) mijn zelfvertrouwen terug een stuk af. Maar ik denk dat elke beetje dat er bij komt, ook al gaat het weer weg, een stap vooruit is. Op een dag zal ik van mijzelf kunnen houden en zeggen" Ik ben cool!"

10. Gebarentaal leren
Niet geslaagd, want ik was stiekem vergeten dat dit zelf op mijn lijst stond.

11. Ga op date 
Ik ben op drie verschillende dates geweest, geen van de drie werd mijn lief -want ik ben een moeilijk geval en val niet gemakkelijk voor mensen.- maar het waren stuk voor stuk toffe ervaringen.

12. Spendeer meer tijd met vrienden 
Ik begrijp zelf niet waarom ik verwachte dat ik hierin ging slagen. Ik was de helft van het jaar weg van mijn vrienden. Maar ik vink het toch af, omdat ondanks de afstand ik toch veel contact had met mijn beste vriendjes. Dat telt ook! En natuurlijk spendeerde ik tijd met mijn Amerikaanse vrienden.


13. Vermager en wees gelukkig met mijn eigen lichaam. 
Het was een jaar van bijkomen en weer verliezen, maar ik ben uiteindelijk wel wat gewicht verloren.
Ik vink enkel het eerste deel af, omdat ik ondanks het gewicht verlies nog niet gelukkig ben met hoe ik er uit zie- dat hangt dan ook weer samen met uzelf graag zien.

14. meer water drinken
Ik begrijp niet dat ik hierin niet geslaagd ben, zo moeilijk is dat nu toch niet? Ik vrees gewoon dat ik nooit twee liter op een dag naar binnen zal krijgen. Ik drink als ik dorst heb en daar eindigt het ook.

15. Verrassingsbrieven schrijven 
Vanaf het begin tot het einde van het jaar heb ik meerdere mensen een stiekeme brief geschreven. Ik zal dit idee blijven verder zetten omdat elk van hen er blij van werd.

16. Live the American dream. 
Geen uitleg nodig.

Niet zo veel bereikt van mijn voornemens, maar uiteindelijk is het het idee dat belangrijk is. Een nieuw jaar is ook een nieuw lijstje. Dit lijstje verschijnt in de komende dagen - of later, afhankelijk van mijn uitstel gedrag.

Melissa XoX




You Might Also Like

0 Comments

Reacties zijn gemodereerd. Maar maken mij ontzettend blij ;)