Hoe ik mijn eerste surprise-me trip ervaren heb

Sunday, April 30, 2017


Hola!

Missy en ik besloten na ons recente Amerika-avontuur er nog is op uit te trekken. Ik wou naar Schotland, zij naar alles wat niet Schotland was. We besloten dus het lot uit ons eigen handen te geven door een reis te boeken bij Surprise me. Een citytrip naar het onbekende. Een week voor vertrek ontvingen we het weerbericht voor onze bestemming. Even gevloekt dat we naar een koude locatie gingen, maar we hadden er nog altijd even veel zin in. Met het weerbericht in onze digitale hand begonnen we natuurlijk een beetje te gokken naar onze bestemming. We bleven gokken op Oslo of Stockholm. 

Praag it was! Inchecken en naar onze gate. We vlogen niet met de goedkoopste maatschappijen tot mijn grote opluchting maar met Chezch Airlines. We hadden uiteindelijk niet zo heel veel betaald voor onze reis, dus gingen wij er van uit dat we altijd het goedkoopste zouden krijgen. Als zotten begonnen we te Googelen wat we allemaal zouden kunnen doen, want we wilden natuurlijk alles uit onze reis halen. Ook even opgezocht in welk hotel we verbleven en opnieuw waren we aangenaam verrast. We kwamen terecht in een prachtig hotel met restaurant inbegrepen - waar we gretig gebruik van hebben gemaakt als we pijnlijke voetjes hadden.
 
Praag bleek ondergesneeuwd bij aankomst. (Lees: er lag sneeuw en het was er glad en koud.) Met de bus richting stad waar eerst aten in het hoofdstation voor we met een digitale kaart op zoek gingen naar ons hotel. We verbleven in Jury Inn, waar heerlijk veel ontbijt was. Yummmmmmm 

TIP 1: Neem de Airport Express vanaf de luchthaven naar het hoofdstation van Praag. Niet alleen goedkoper, maar ook gemakkelijker en sneller dan wat google je wil wijsmaken. 


We besloten tijdens deze reis te niet veel op ons geld te zitten en dus volop te genieten van de reis. De eerste dag schreven we ons in voor een rondleiding met gids (wandelen, boottocht, lunch en een bezoek aan het kasteel of ook wel gekend als een grote kerk op een heuvel.) Bleek dat wij en een Mexicaanse Amerikaan die intussen in China woonde de enige ingeschrevenen waren. Het werd dus een zeer persoonlijke rondleiding met een prettig gestoorde gids.

 

Mijn neus en handen vroren er zo goed als af, maar het was het waard. Ik had zoveel thermische kleren aan dat ik nog amper kon bewegen, maar door een stad schaatsen op schoenen was ook een ervaring op zich. Op het einde van onze toer besloten Missy en ik het typische dessert te proberen in Praag - op aanraden van de zus die drie maand in Tjechië had gewoond. 

Tip twee: doe een rondleiding. het is echt een aanrader want je leert veel meer over de stad, en  het is niet duur in Praag natuurlijk.


Op de tweede dag besloten we de Astronomische klok te beklimmen en daarbij ook een wandeling te maken door het stadhuis. Helaas waren we net de laat voor de Engelse rondleiding. We hadden geen zin om te wachten tot de volgende en dus gingen we voor de Italiaanse. De gids was een beetje lastig om te ontdekken dat in haar groep maar één echte Italiaan zat, en dus besloot ze ook maar alles te vertalen naar het Engels.. Oeps! Ja, wie doet er nu maar één of twee Engelstalige toertjes op een dag? 


In de namiddag trokken we naar Petrin - daar waar de zus van de Eifeltoren staat. We namen het trammetje omhoog - omdat we gewoon te lui waren om te klimmen en omdat je geen steek voor ogen zag door de dikke mist, dus een geldig excuus vind ik zelf. We zijn wel naar beneden gewandeld dus dat is toch een beetje sportief denk ik dan. 
 

 

De laatste dag in de stad deden we gewoon waar we zin in hadden. We bezochten een paar museumpjes en genoten van een uitgebreid diner in het hotel. Om de laatste ochtend voor we richting luchthaven trokken met een uber naar de Zoo te trekken. 
 Ik eindig deze post met een foto die mij persoonlijk steeds opnieuw doet lachen. Tijdens onze terugvlucht werden we aan de nooduitgang gezet en kwam de stewardess lief vragen of wij het zagen zitten op die deur er uit te gooien als we in nood kwamen. We keken elkaar even in paniek aan. Gaan we neerstorten dan? Is die deur niet super zwaar? Oh nee, al die druk op ons. 
Een echte aanrader dus. Wij zouden het sowieso opnieuw doen. 

Liefs, 
Melissa

PS: Vergeet mijn Instagram niet te volgen voor al mijn kleine updates. 




You Might Also Like

0 Comments

Reacties zijn gemodereerd. Maar maken mij ontzettend blij ;)