De liefde is mooi maar pijnlijk

Thursday, May 11, 2017


Ik weet niet wat het toen was dat mij voor jou deed vallen, 
misschien je ogen of de persoon die je toen was. 
of wat het was dat zorgde dat jij mij ging haten, zoals je doet.
Waren het mijn vreemde trekken of brak ik je muur af?

Ons verhaal was mij nooit duidelijk.
Het lijkt alsof ik in een wiskunde berekening gevangen zit.
Help me te begrijpen.
Jij was een aanvulling van mijn goede leven, een stuk van mijn geheel.
Door jou voelde ik mij sterk, zelfzeker en positief.
Ik leek de wereld voor jou, net zoals jij de mijne was.

Urenlange chats, boeiende gesprekken met veel lachbuien,
mijn hoofd dat dronken op jouw schoot rustte, 
onze vingers die zich in elkaar kronkelde
mijn hart dat uit mijn lichaam klopte, 
toen we hand in hand door de straten slenterde. 
Ik mis hoe mijn lichaam de controle verloor wanneer jij mijn vingers door je handen liet glijden, 
of bij elke aanraking.

Jij liefste was mijn beschermengel.
Bij jou kon ik steeds mijzelf zijn.
Mijn held,
die mij steeds als een brandweerman uit het vuur redde. 

En dan plots was je hier niet meer.
Je ziel vertrok uit mijn leven,
enkel je fysieke verschijning bleef achter.
Ik zie jou nog staan,
maar wij zijn niet langer verbonden.
Je zei me dat ik de pijn niet waard was, 
dat ik veel beter verdiende dan jou.
Maar eerlijk gezegd wil ik niemand anders,
ik dans liever met jou. 

Wij zij niet langer een team, 
het is ik en jij nu.
Ik wil zo vaak mijn handen door je haren laten glijden,
je laten lachen met de stomme dingen die ik zei of doe.
Ik wil je zo vaak alles vertellen, gewoon zoals hiervoor.
Maar jij wou niet langer een deel van mij zijn.
Je vertrok en je gaf mij het gevoel dat ik niets meer was.
Je zei me dat ik de pijn niet verdiende,
maar het gemis doet mij zo veel pijn. 



Deze tekst is een persoonlijke krabbel uit mijn boekje vol met krabbels en schrijfels. af en toe deel ik hier mijn eigen teksten op mijn digitaal dagboek. De foto is een toevallige samenhang van foto's, personen op de foto zijn dus louter toevallig van mijn fotomuur naar de foto beland. 



You Might Also Like

0 Comments

Reacties zijn gemodereerd. Maar maken mij ontzettend blij ;)